Sunday, November 30, 2008

woordvloed

Achtervolgd door woorden
lijkt het wel...
Ze zoeken me,
weten me te vinden
Alleen,
er is geen begrijpen aan
mijn belagers, vraagtekens;
een zootje woorden ongeregeld.
Zij mij attaquerend
mij opdragend er iets van te brouwen;
regelgeving als het ware
zingeving
Ze zijn met beduidend méér dan ik alleen
zo klein ook - ik -
De hiërarchie in hun opstelling
mij alsnog niet duidelijk
Wàt willen ze gezegd
al die samengetroepte syllaben...
Opgelijst
in verband gebracht
Moet ik ze metrum, rijm ?
Moet het harmonie zijn ?
Slechts doorgeefluik, ik
onderhevig aan hun weerwil
méér alsmaar meer willen ze
verschijnen
Mijn gedachten vól ervan
élk begrip een aanval
op mij, hun schrijfslaaf

2 Comments:

Blogger didiermaurice said...

ze zijn met beduidend méér dan ik alleen,
ik schrijfslaaf... mooi hoor.

4:51 AM  
Blogger Masjenka said...

Ge hebt dat verdorie weer krachtig gezegd met die samengetroepte syllaben. Het gevoel dat zij ons in hun macht hebben, 'elk begrip een aanval op mij'.
Maar ge kunt ze blijkbaar wél baas, dat zootje woorden ongeregeld!

2:58 AM  

Post a Comment

<< Home